Seguint amb el simil dels automòbils, quan parlem de combustible per a la nostra pàgina web, estem parlant de SEO.
SEO és un terme que es correspon amb les sigles en anglès de, Search Engine Optimization, i que significa “Optimització per a Motors de Cerca”.
Sí, es tracta de ni més ni menys que de treballar per aconseguir que quan un usuari/client potencial utilitza google per demanar un servei o un producte apareguem o no entre els primers resultats.
De la mateixa manera que un cotxe últim model sense combustible aparcat al garatge no té la utilitat per a la qual va ser creat, amb les pàgines web passa el mateix. Una pàgina web de disseny, allotjada en un servidor super ràpid no ens val de res o millor dit de gairebé res si no s’ha dut a terme una feina de SEO.
Els treballs de posicionament fets amb criteri, funcionen com una auditoria sobre la pròpia pàgina web, és obligat analitzar tots els aspectes de la mateixa; s’analitzen els títols de les pàgines, les paraules clau i les descripcions, es valoren els continguts i els errors de programació i s’estudia la situació de la competència entre moltes altres coses.
Un treball de SEO és una inversió imprescindible i sobretot rendible, ens aporta informació, seguretat i ens col·loca en una posició sòlida sobre la qual planificar futures estratègies de màrqueting.
Arribats a aquest punt, estic segur que acabo de com a mínim ajornar o canviar qualsevol decisió, campanya, estratègia o pensament sobre la pàgina web de la teva empresa. Segur que t’estaràs preguntant sobre si la propera actuació sobre la web de la teva empresa serà sobre sòl ferm o sorres movedisses.
La resposta és al teu abast, i no és una qüestió de diners.